بازار جهانی آب اکسیژنه

روند رشد آب اکسیژنه

 

 

براساس آمار منتشر شده در سال 2023 ، بازار جهانی پراکسید هیدروژن به ارزش 4.57 میلیارد دلار رسیده است. انتظار می‌رود این بازار در دوره پیش‌بینی 2024-2032 با CAGR 4.4 درصد رشد کند و تا سال 2032 به 6.76 میلیارد دلار برسد.

 

همانطور که مشاهده میکنید بر اساس مصرف و کاربرد مواد در این جدول، بخش ترکیبات شیمیایی در سال 2020 بازار را تحت سلطه خود در آورده است. و با توجه به مصرف نهایی،خمیر و کاغذ بزرگترین بخش بازار را تشکیل می دهند و پس از آن مواد غذایی و نوشیدنی ها، تصفیه  آب، منسوجات و لباسشویی، نفت و گاز، مراقبت های بهداشتی، الکترونیک و دیگران جای دارند.

 

 *خواص و کاربردهای آب اکسیژنه

 آب اکسیژنه، H2O2 یک ترکیب شیمیایی است که با مایع شفاف و رنگ آبی کم رنگ مشخص می شود. ناپایدار است و به همین دلیل معمولاً در محلول اسیدی ضعیف همراه با یک تثبیت کننده انباشته می شود.

ترکیب هیدروژن و آب کمی چسبناکتر از آب است. علاوه بر این، برای جلوگیری از عفونت ناشی از خراش، بریدگی جزئی و سوختگی به عنوان یک ضد عفونی کننده ملایم روی پوست استفاده می شود.درحالی که این ترکیب گرما را آزاد می کند به راحتی به اکسیژن و آب تجزیه می شود و در تماس با مواد آلی می تواند باعث احتراق شود و همچنین در تولید محصولات مختلف از جمله ضدعفونی کننده ها، سفید کننده ها، شل کننده های مو، قطره های گوش، خمیر دندان، دهانشویه های ضد عفونی کننده و شل کننده های مو از آن در بخش های مختلف عمودی نیز استفاده می شود.

 

 

 *عمده کاربردهای پراکسید هیدروژن در بازار جهانی عبارتند از:

   ترکیبات شیمیایی

   بلیچینگ

   ضد عفونی کننده

   نظافت و حکاکی

   کاربرد های دیگر

 *این صنعت را می توان به طور کلی بر اساس بخش های مصرف نهایی آن دسته بندی کرد:

   خمیر و کاغذ

   غذا و نوشیدنی

   تصفیه آب

   منسوجات و لباسشویی

   نفت و گاز

   مراقبت های بهداشتی

   الکترونیک

   دیگر صنایع

 

گزارش EMR به بازارهای منطقه ای در بازار جهانی پراکسید هیدروژن مانند آمریکای شمالی، آسیا و اقیانوسیه، اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه و آفریقا می پردازد.

 

 

  *تحلیل بازار

 علاوه بر این، افزایش تقاضا برای این محصول از صنایع مختلف مانند خودروسازی،ساخت و ساز و صنایع غذایی و آشامیدنی، پیش بینی می شود که رشد بازار را بیشتر کند. همچنین تقاضا و درخواست برای پراکسید هیدروژن نیز در محصولات سفید کننده برای حذف ترکیبات کلر از طریق فرآیندهای سفید کننده افزایش یافته است.و علاوه بر این، افزایش تقاضا برای کاغذ بازیافتی نیز بر  این بازار تأثیر مثبت گذاشته است. چندین ابتکار انجام شده توسط دولت های کشورهای مختلف نیز تقاضا برای پراکسید هیدروژن را تحریک کرده است و انتظار می رود این عوامل ،رشد صنعت را افزایش دهند.

 

 

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *